Det där med kommentarer

Jag ser ju att det är många som är här och läser. Mest besökta är inläggen om Odd Molly och Liza Marklund-skandalen.
Det är konstigt att det är så mycket folk här men ingen orkar säga nåt och kommentera. Vore kul om de som är här under en dag bara kunde lämna ett litet tassavtryck så man får se vilka ni är! GÖR DET VETTJA!
Häpp!
tass

Hoppträning

Nora hade hoppkurs för Jennifer idag med Colorado och det gick riktigt bra! Hon har blivit så kaxig och Colorado hoppade galant.
Här kommer några klipp:

Daniella och jag skulle börja sätta igång Sara var det tänkt men eftersom ridhuset var upptaget hela dagen så fick vi rida ute. Det var så himla kallt och jag höll på att frysa tårna av mig. Tanten skulle bara skrittas lite och travas några varv på gårdsplanen… trodde vi… Det var bara det att hon tände på alla hundra när det var så kyligt och hon dessutom stått i fem dagar (bara småskrittats) så hon började med att leva loppan med Daniella som inte tyckte det var kul med en bockande och skuttande häst. Då fick jag ta över och hon bara fortsatte i samma stil. Upp och ner och fram och bak och reste sig och bockade på stället. Totalt galen, så i morgon ska JAG rida henne i ridhuset (det är mjukare att ramla av där…) och hoppas på att hon skärper till sig lite. Annars blir det svårt med dressyrkurs och tävling i början på veckan.
Det är ett helt äventyr att vara Sara-ägare! Man vet aldrig från dag till dag om hon är sävlig som en gammal kossa eller om hon exploderar rakt upp i luften 🙂