Jag är ledsen idag…

ljusFick ett mail idag från en tjej som varit med i en liten chattgrupp vi haft på nätet. Vi var 4-5 tjejer som med tiden kom att stå varandra ganska nära och diskutera sånt men inte diskuterar med kreti och pleti.
Så får jag detta mail där det står att en av oss har ramlat i badrummet i söndags, slagit huvudet i och faktiskt – dött. Jag kan inte tro att det är sant. Jag har ju följt hennes blogg under lång tid och den senaste veckan undrar varför hon inte uppdaterat… Känns jättekonstigt att ta fram sidan med bilderna av henne och hennes katter, de sarkastiska kommentarerna som jag fnissade åt varje gång och den torr-rolig humorn.
Jag förstår det inte, kan inte ta in det. Konstigt att det känns så trots att vi inte ens träffats.
Tänker på dig Mette.

av saraconnemara Postat i Övrigt

Mera Mia Eriksson

Här kan ni höra en intervju som sändes i Sveriges Radio i augusti 2008 med Mia Eriksson.
När man läst Monica Antonssons bok ”Mia – Sanningen om Gömda” så blir man rätt förfärad när man hör henne och vad hon påstår…
Hon sitter och säger rakt ut att hon arrangerar skenäktenskap i USA (= straffbart!) för att hjälpa misshandlade kvinnor – smart tjej… inte! Hon ”kan inte ens hjälpa 1% – av 100 kvinnor kanske hon kan hjälpa 5”! Listigt… 😉
Jag undrar hur sant detta är… verkligen – jag undrar det!
Om hon kan ljuga om i stort sett allt annat så kan hon säkert ljuga om detta med. Är det nån som verkligen vet om hon hjälper utsatta kvinnor eller är det nåt hon bara säger för att bli ännu lite mer fantastisk?
Mia! Det finns ju ingen hotbild mot dig längre!!! Varför påstå det??? ”Den mannen kommer inte in i USA – han är för kriminell” – hur kan man bara sitta och slänga ur sig såna saker när det inte är sant. Det är inte därför han inte kommer in i landet. Hur kan man smutskasta människor på det sättet som gjorts här? Jag tycker det är förfärande och visar på brist på medmänsklighet men smak för sensation och pengar.

Seriös…

Började dagen i stallet och var sååå oinspirerad… Orkade verkligen inte, men eftersom tanten stod igår och kommer stå i morgon så behövde jag röra på henne idag. Byggde några travbommar halvt upplagda på sockerbitar så hon skulle få lyfta på benen lite och så gillar hon när det händer nåt nytt. Hon kändes faktiskt fin redan från början när jag väl gjort klart att det var jag som avgjorde tempot och vilken väg vi skulle gå. Hon kan vara bra grinig ibland men bara vi kommer överens så traskar hon på med öronen framåt och känns helt OK. Bommarna tände hon på och tyckte var kul och efter typ en halvtimme så började hon verkligen mjukna och blev så där heeeeelt underbar så att man bara vill skrika att: JAG FLYGER!!!
Mjuk och fin och lätt i handen och travade på utan att jag behövde driva nästan nånting. Hon liksom bara flyter när man hittar det läget. Insåg efteråt när jag satt av att jag nog varit ganska seriös i alla fall för hon var helt genomsvettig trots att vi bara jobbat aktivt i kanske 35-40 min. Så kan det gå när man går från totalt oinspirerad till seriöst arbetande 🙂
Ska snart hämta Emilia på dagis – hennes första dag efter jullovet så hon kommer att vara jättetrött och behöva sova.
Ikväll ska jag och tjejerna passa lilla Tuva för Magda och Kalle skulle ut och äta. Det är mysigt att få ha henne själv ibland, även om Emilia är totalt galen för att hon inte får följa med…
pc260001
Sötaste Tuva!