I tävlingstagen

6001Daniella behöver ett par läderridstövlar. Verkligen. Hon vill ju ut och tävla dressyr i vår med Sara och då kan hon ju inte komma i sina jodhpurs.
MEN! Var 17 hittar man snygga stövlar med snörning fram, smaaala skaft och inte för höga (typ juniormodell), i stl 38??? Om hon var lite längre var det inga problem men alla vanliga stövlar är för höga och skaver då i knävecket. Om man inte lägger 3-4000:- på ett par måttbeställda och det gör jag INTE! Max en tusenlapp och redan det är för mycket med tanke på att hon kommer växa ur dem snart troligtvis…
Begagnat är helt OK men nu har jag letat igenom hela internet utan napp.
SÅ – ni hästmänniskor som jag vet läser den här bloggen – tipsa mig om ni kan! Nån som vet nån som har ett par att sälja, nån butik med bra extrapris eller vad som helst! Öppen för alla förslag.
Här är måtten för er som vill kika vad ni har hemma i gömmorna:
Höjd från golvet bak – ca 37-38 cm
Vaden runt – ca 33 cm
Fot – stl 38
Seså! Hjälp mig nu!!! 🙂
(Det finns en tjej i stallet som har ett par jättesnygga som ser ut att kunna passa Daniella – funderar allvarligt på att slita dem av henne *HAHA*)

Kom också på att om hon ska tävla så måste jag ta ”Grönt kort” för att hon ska få vara med. Hon är ju bara 12 ännu och då får jag ta det åt henne så länge. Kan ju faktiskt vara lite kul för mig med, även om jag känner att jag definitivt inte har tid för tillfället. Frågade i stallet idag och det skulle visst bli en kurs inom ett par veckor sa de så det är väl bara att hänga på.
Vad gör man inte för sina barn… 😉

En kommentar på “I tävlingstagen

  1. Man behöver ju faktiskt inte ha så snygga stövlar när man börjar tävla 😉 Jag hade ett par i fejkläder utan vare sig snörning eller dragkedja de första åren jag tävlade – det gick utmärkt (kan man vinna DM med såna stövlar kan man nog göra det mesta). Bättre att vänta med de riktigt fina tills hon har växt till sig lite tror jag, för i dagsläget vet du ju aldrig vad som händer, hon kanske växer flera decimeter på ett halvår? 😉
    Sedan fyller väl Daniella 13 i år, så då måste hon också ta grönt kort. Du ska ha det tills den dag hon fyller år, men det är ju lika bra att hon tar det direkt nu med, för som sagt, när hon faktiskt har fyllt så måste hon ha eget 😉

Lämna en kommentar