Seeeemloooor…

semlaÅH! Vad jag ÄLSKAR semlor!!! Det är f-n i mig det godaste fikabrödet som finns! Det ska vara RIKTIGA semlor och inte wiener-, karlsbader-, saffran-, vanilj-semlor eller sånt skit utan en hederlig semla med mandelmassa (OBS! Viktigt att det är GOD mandelmassa och inte nån hård klump bara), bröd UTAN kardemumma *blä* och rejält med grädde! Och så ska den guppa omkring i en tallrik med varm mjölk… *mums* Små kaffesemlor – släng er i väggen – det ska vara ordentliga doningar! 🙂
Idag har jag faktiskt hunnit med två stycken, en till frukost och en som mellis. Nyttigt värre, och sååå mumsigt!
semlor1

På tu man hand

Var i stallet med Daniella i går kväll en snabbis och sen åkte vi in till stan och gick ut och åt bara hon och jag. Det är lite mysigt att ta ut bara en unge i taget och umgås och prata med lite. Blir liksom inte samma sak när man har en hel hop runt sig som det alltid är hemma. Om inte annat så är ju Emilia högt och lågt och överallt hela tiden och då är det svårt att få lite lugn och ro så man kan sätta sig ner och prata.
Vi gick till FornoItaliano på Kungsgatan för att för en gångs skull äta nåt annat än kina- eller thaimat som det oftast blir annars. Jag hade ätit sån lunch och två gånger på samma dag är lite vääääl mycket för mig.
Hur som helst hade de hyfsad mat – inte så jag jublar men helt OK. Dock misstänker jag starkt att ”grönsaksbädden” bestod av frysta grönsaker från påse. Såg precis ut som det vi har i frysen. Daniellas pasta var hon i alla fall väldigt nöjd med och det såg gott ut.
Det konstiga är bara att de heter ”italiano” och spelar italiensk musik på stereon, men har spanska flaggor och bilder på väggarna… kunde de inte bestämma sig? 🙂
En trevlig kväll som jag tror (nä, VET) att Daniella också var nöjd med – eller hur gumman…? 😉