Ämligt

sjukskoterska3Stefan är sjuk… alltså riktigt sjuk, inte så där sjuk som bara karlar kan bli utan ordentligt influensadålig. Trist. För oss alla. Jag försöker hålla Emilia ur vägen så mycket det går, men det är ju knappt möjligt för ”pappas flicka” som hon är att inte vara med pappsen. Idag får jag nog ta ut henne nånstans och hitta på nåt (för hon har inte dagis på måndagar och torsdagar), så det händer lite.
Ska åka ut till Ingelsta och köpa en CD-spelare till voltigen, så då kanske vi kan fika lite också och kika runt och se om vi hittar nåt kul.
Han kanske skulle bli lite friskare om han hade en sån här lite sköterska som lade en sval hand på hans panna…? 😉
Måste en sväng till stallet i em för hovslagaren kommer och ska sko andra hästar och jag måste boka tid innan han åker på långsemester i februari. Märker att tanten behöver skos också för när tårna blir för långa på henne så blir hon lite snubblig i steget ibland och man märker skillnaden direkt det är gjort.
Blir såååå mycket utgifter denna månad så jag vet inte hur det ska gå… Hovslagaren kostar 700:-, jag måste vaccinera Sara, kiropraktorn kommer nästa måndag och behandlar henne och så fyller både Magda och Nora år dessutom… SHIT! Vad mycket pengar det kommer att gå åt!!! Och på allt detta så ska alla medlemsavgifter och sånt betalas till ungarnas aktiviteter.
Nä, nu måste jag tänka på nåt annat innan jag bryter ihop.
Kanske en semla kan pigga upp? Undrar om det finns några idag även om det bara är måndag…? 🙂