Stressig dag… som vanligt…

Ännu en helstressad dag… som vanligt…
Lämnade på dagis, åkte till Granngården och köpte lucern – det var heeelt slut – och åkte sen till NFK och lämnade av det. Snälla Bosse i stallet brukar hjälpa mig att bära in för det är så himla tungt och min rygg och jag är inte överens om att jag ska bära sånt.
Vidare till stan för att köpa en almanacka och lite hårfärg och sånt. Köpte en almanacka i förra veckan som jag känner att jag aldrig kommer att kunna använda för det är helt enkelt för lite plats att skriva på, och jag har så himla mycket bokat jämt.
Så hade jag en träff med Daniellas lärare på skolan för att diskutera att Daniella ska byta tillbaka till sin gamla skola redan på måndag eftersom hon inte trivs. Hon har en jättetrevlig fröken, verkligen.
Så hem en sväng, kasta i sig en macka och så hämta Emilia på dagis. Mitt i allt detta ringde veterinären som skulle boka tid för att vaccinera Sara. Hann bara lämpa av Emilia hemma och sen kasta mig till stallet igen för att möta henne. Passade på att mocka och göra foder också trots att det är tisdag, men jag hade ju lovat Marie att hon skulle kunna ha tanten på lektionen ikväll och nu blev det ju inte så i och med vaccinationen. Då ska de ju ta det lite lugnt ett tag. Tyckte inte att hon skulle behöva mocka utan utbyte liksom…
Så var det dags att hämta upp Nora för hon skulle på cirkusträning. Hon har ju hoppat av voltigen eftersom det blev lite struligt med träningar och så, och nu vill hon börja på cirkus två gånger i veckan istället. Kan nog bli bra för nån som har så mycket spring i benen. cirkus_5_01

Nu har jag precis landat hemma och lagat middag, så nu räcker det! En lugn kväll i soffan ser jag fram emot…

Ja, ja, JAAA!!!

De ringde idag och jag ska på anställningsintervju nästa torsdag den 29e!!! *YES*
Sen är det inte säkert att jag får jobbet, men bara att få komma dit och visa upp sig är ju en början i alla fall. Jag vill verkligen ha det här jbobet även om det bara är extra, för det är precis vad jag vill syssla med hos ett företag jag respekterar, så HÅLL TUMMAR OCH TÅR alla.
Återkommer när jag vet mer…

av saraconnemara Postat i Övrigt