PUCKO!!!

När jag nu är på krigsstigen så kan jag ju berätta om det PUCKOT jag träffade på idag. Eller träffade är väl kanske mycket sagt. Jag var i stan med Emilia och vi parkerade i parkeringshuset i Domino/Linden som vanligt. När jag kommer tillbaka till bilen så har den bil som står bredvid mig på vänster sida (alltså vid min förarsida) ställt sig så nära att jag inte har en chans att komma in! Det var väl ca 10 cm emellan våra bilar och SÅÅÅ smal är jag inte. Jag blev ju skogstokig! Om det inte varit för att Emilia var trött och grinig så hade jag ringt det mobilnummer som stod på bilen (firmabil) och sagt att ”du, kom och flytta din bil – jag väntar på dig” men det var inte riktigt läge för det, så det blev en VÄÄÄÄLDANS ilsken lapp på vindrutan istället. Det var tur att jag hade stora bilen så att jag kunde komma in genom baksätet, i den lilla hade det aldrig gått. Men min onda rygg ville inte riktigt vara med kände jag och då hade det varit HANS fel om jag fick ont igen!
PUCKO!!!pucko

Ärekränkning? Det må vara hänt!

ovaKanske blir jag hängd på torget eller stämd för förtal nu, men det må vara hänt för jag är så förbannad så det finns inte!
Magda håller på att ta körkort och har kört på Haga Trafikskola här i Norrköping hela hösten och jag tycker nog att hon blivit riktigt duktig – vi körde ju ett par timmar igår och det funkade riktigt bra! Nu skulle hon få göra en liten koll inför uppkörningen idag och det är bokat och klart. Hon kommer dit och de säger att ”nä, det går inte för du är inte redo för det!” NÄHÄ!?!? Och varför bokar de in det då? Borde inte körläraren veta det???ova12
De har förutom de 18 lektioner som hon fick med i ett sånt där paket med teori, lektioner och allt dessutom bokat in lektioner för ytterligare drygt 5000:- som ”hon behöver” och hon har inte ens fått börja parkera än!!!!!! Hur mycket pengar tror de att de ska pungslå en på???
Nu har de – utan att diskutera med henne – bokat in fler lektioner för ca 7000:- som ”hon behöver”. Ja, tacka fan för att hon behöver dem, hon bara ”repeterar” ju i evighet och kommer aldrig vidare.
Nu skiter vi i dem! I morgon är det den ilskna mamman (dvs jag) som kliver in hos dem, avbokar allt, skriver ut henne och talar om vad jag tycker och sen skriver in henne på annan körskola!
Jag blir så jäkla arg!!! Lätt för dem att säga att ”man ska inte vara snål för man måste ju lära sig allt och köra säkert sen”. Visst – men betalar de då eller???
Sorry Haga Trafikskola – ni har just bitit er själva i häcken och tappat en kund! Så går det när man gapar efter mycket…