Körskolan – forts.

Idag har jag varit en ilsken mamma och stegat in på Haga Trafikskola och skrivit ut Magda! Pratade med trafikskolechefen själv och han var bra sur. Jag talade om att man inte kan ha kört 26 lektioner utan att ha prövat på en massa saker ens, att man INTE ska behöva 35-40 lektioner (som han tyckte) för att ta ett körkort om läraren är kompetent och bra och är han det så behövs så många lektioner bara för att få folk att punga ut med mer pengar, att det är total oordning och de inte verkar ha nån koll på hur långt eleverna kommit i sin utbildning osv och chefen blev bara argare och argare och var inte alls så trevlig längre som när jag kom in genom dörren först.
Men man kan ju inte bara hålla på att repetera i evigheter – Magda har ju inte fått prova på de enklaste saker och då anser de att hon behöver lektioner för ytterligare 7000:- och där säger jag stopp.
Han snackade så mycket skit att jag till slut bara sa åt honom att ”skriv ut henne nu bara för jag orkar inte diskutera mer med dig!”.
Åkte sen vidare till Heléns och förklarade läget och tjejen i receptionen trodde inte det var sant! Hon tyckte det verkade helt vansinnigt. Så nu är Magda inskriven där istället och de skulle ordna nån speciallösning för hennes teori så hon slipper köpa ett helt teoripaket osv eftersom hon ju har det nästan klart. De verkade väldigt serviceinriktade – något jag INTE kan säga om Haga. Där var det bara tjuriga miner.
SÅ! Jag ÄR faktiskt världens bästa morsa ibland!!! 🙂

Min present!

Jag har fått nåt så vackert av min duktigaste äldsta dotter! Jag har fått lära mig att det heter ”glameliros” och är en stor ros i mitten och sen har man slaktat ett 20-tal stooora Grand Prix-rosor och nålat fast kronbladen runt om. Själva rosens stjälk är inte så lång utan runt den har man knipsat av andra rosors stjälkar och fäst. Verkligen helt otroligt snyggt och ett riktigt pillgöra som tar flera timmar. Jag har kikat runt lite och ser att en sån ros av min storlek (ung. stor som en singelskiva, 7″) skulle gå på runt 2500-3000:- i blomsterbutik så nu ligger den på vårt matsalsbord och pryder sin plats.
URLÄCKER!!!
p1230030
p12300291