Dagens visa

Har återupptäckt The Cure igen efter många år.
Fortfarande lika bra…
Lullaby är en skum låt med konstig text och märklig video, men sååå bra!

text:

I spy something beginning with s…

on candystripe legs the spiderman comes
softly through the shadow of the evening sun
stealing past the windows of the blissfully dead
looking for the victim shivering in bed
searching out fear in the gathering gloom and
suddenly!
a movement in the corner of the room!
and there is nothing i can do
when i realize with fright
that the spiderman is having me for dinner tonight!

quietly he laughs and shaking his head
creeps closer now
closer to the foot of the bed
and softer than shadow and quicker than flies
his arms are all around me and his tongue in my eyes
”be still be calm be quiet now my precious boy
don’t struggle like that or i will only love you more
for it’s much too late to get away or turn on the light
the spiderman is having you for dinner tonight”

and i feel like i’m being eaten
by a thousand million shivering furry holes
and i know that in the morning i will wake up
in the shivering cold

and the spiderman is always hungry…

”Come into my parlour”, said the spider to the fly… ”I have something… ”

Spelar…

22Nu har jag snöat in på ett sånt där fånigt, barnsligt spel igen… 🙂
Prova om du har en stund över – det är verkligen beroendeframkallande.
Honey Switch heter det och man ska flytta brickor och ha sig så det är inget avancerat men lagom för min slutbrända hjärna idag…

av saraconnemara Postat i Övrigt

Sandbergs Taxi – var god dröj!

taxiJag bedriver ta mig 17 taxiverksamhet här hemma. Funderar på att skaffa mig en sån här cool, gul bil istället – det skulle passa bra faktiskt.
Idag började jag med att lämna Emilia på dagis och sen åka direkt till Magda och hämta henne för vi skulle övningsköra. Körde med henne i en timme ungefär innan det var dags att svänga in till stan för jag hade klipptid vid halv elva. Fick nån idé igår kväll om att jag vara var TVUNGEN att klippa mig NUUU, och när jag har fått nåt i huvudet så ska det gå undan och bli gjort på en gång och direkt så i morse ringde jag och bokade tid.
Klippte av mig håret ganska ordentligt och det känns helt OK – jag är jättenöjd till och med. Kul att göra nåt helt annat ibland. Ovant naturligtvis men man vänjer sig ju.
Åt en macka med Magda innan vi satte oss i bilen igen och körde en timme till. Åkte till Noras skola och lämnade in gympakläder som hon (såklart) glömt. Vidare till Magdas nya körskola och bokade tider och så hem för att byta bil med Stefan och åka och hämta Emilia på dagis.
Nu var tanken att hon skulle sova en stund och jag då skulle kunna sätta mig ett tag, men det gick inte som jag tänkt mig för Daniella ringde från Himmelstalund där de åkt skridskor och ville bli hämtad för hennes skridskopåse hade gått sönder och hon kunde inte få med sig allt tillbaka till skolan. Bara att sätta sig i bilen igen då och åka till andra sidan stan. Igen.
Hem igen och förbereda middagen och sen raskt vidare till stallet för att Daniella skulle gå första gången på Grönt Kort-kursen. Emilia fick följa med och med lite mutor (läs; bulle och saft) så gick det bra.
Nu kände jag att det var dags att åka hem, men först var jag tvungen att hämta Nora på cirkusen ute vid Maxi och på vägen måste jag stanna till och köpa O’Boy för den var ju slut (hemska tanke!!!) och utan det går det ju inte att äta frukost. Ungarna måste ju ha sitt dagliga intag av socker till frukost!!! 😉 KÖÖÖÖ var det och jag höll aldrig på att få betala.
Nora plockades upp och så hämtade vi Magda på hemvägen för hon ska sova här i natt så vi får umgås lite.
Som om det inte var nog med det så var det bara att ställa sig och laga klart middagen när jag kom hem och servera den och nu – till slut – så sitter jag här och orkar inte mer.
Magda och jag äter senare när Emilia lagt sig så vi får prata lite ifred.
Nu är jag trött och tänker inte göra många knop mer idag…
Tack och lov är det tisdag så Marie har hand om Sara åt mig. Jag hade inte pallat att åka och mocka också.
Tack Marie!