Livsglädje!!!

Jag tror att Sara har hittat ny livsglädje och en nytändning för hon är helt fantastisk! Ja, nu kan man ju se det på lite olika sätt… 😉
Hon har plötsligt börjat vara så GLAD hela tiden – hon är pigg när man tar henne till ridhuset och vill verkligen iväg och Madde sa att hon varit så glad i morse när hon skulle gå ut också. När man rider så går hon fram som hon inte gjort förut och kliver på och länger steget utan problem. Hon håller galoppen och går att länga och korta.
Sen går det ju liiiite till överdrift med härligheten ibland… som idag när Daniella red. Tanten var sååå duktig och såg så himla glad ut och så plötsligt så exploderade hon mitt i en galoppfattning, bockade och brallade och slängde av stackars Daniella – hon hade inte en chans. Sara fortsatte att bralla hela långsidan ner med öronen rakt fram och hon såg så jättelycklig ut.
Jag tog över för Daniella landade illa och fick ont i huvudet och ett skrapsår på magen (du ser – man SKA rida med väst även på egen häst när man är ensam i ridhuset!!! Det har jag sagt hela tiden…).
Hon gjorde ett försök med mig också, hon liksom bara exploderar rakt upp känns det som, men jag var ju beredd så det lyckades hon inte med.
När vi ridit klart så sadlade vi av och lät henne springa av sig i ridhuset. Hon tokrusade i 190 varv på varv och hade så mycket energi att det liksom aldrig tog slut. Tacka 17 för att hon inte kunde hålla sig i skinnet när man red 🙂 . Hon sprang nog i alla fall i 10 minuter avbrutet och rullade sig och verkade gilla livet till max. Sen var hon helt slut och stod och pustade varmluft på oss och ville gå in.
Gammelkäring (OBS – KÄRING och inte kärring, det är stooor skillnad), såna kan man inte lita på tydligen. Men hon är underbar och det är så härligt att se henne så full av bus och spralligheter, även om man kanske inte behöver drutta i torven, för det är ju inte så kul…
Hon är så go, Sara, för om man tar henne runt näsan och blåser lite varmluft försiktigt i ena näsborren på henne så blåser hon alltid en liten puff tillbaka och lägger öronen framåt och jag tycker det är sååå mysigt… och det finns myyyycket näsa att puffa med… 🙂 🙂 🙂
saaaaara

Lämna en kommentar