Lekdag, stall och melodifestival

Tuva och Magda var här idag så att småtjejerna kunde få leka ett tag. De har båda läääängtat så efter varandra, men när de väl träffades så tjafsade och grät de mest. I Emilias fall kan det bero på att hon vaknade tjugo över sex i morse och var så trött att hon inte höll ihop redan innan Tuva kom. Hur som helst – stundtals hade de roligt i alla fall.
p2280007
Här har de pick-nick i vardagsrummet. Det var kul tills båda ville ha samma leksak, då gick det över styr. Igen. 🙂

Åkte till stallet när Stefan kom hem, alltså efter att stallet stängt vid typ kl sex. Det är så skönt att vara där ensam på kvällen, tyst och lugnt och man får sköta sig själv. Jag red tanten och hoppades på att hon skulle vara lika underbar som härom dagen och DET VAR HON!!! Hon är så otroligt mjuk och fin och framåt just nu att jag vet inte vad som tagit åt henne. Hon bara trampar på med öronen framåt och gör sitt bästa hela tiden. Lite längre startsträcka än de unga lektionshästarna har hon (hon är ju faktiskt 16), men efter första galoppen i varje varv så kommer hon igång och jobbar, då liksom släpper det och man kan komma igång och göra roligare saker. Idag tränade vi på öppnor och slutor och hon kändes riktigt fin även om det som sagt blir lite ångvält när man rider på hack. Lättare att ställa och böja på vanligt bett, men hon trivs på det så jag bjuder på det ibland (tack för lånet Madde – du ska få tillbaka ditt. Snart. 😉 ).
Jag hade lite bråttom när jag var klar så jag släppte tanta i ridhuset medan jag mockade och gjorde foder för att hon skulle slippa stå i gången och vara ivägen. Tänkte inte på att hon var svettig så när hon rullade sig blev det ju som klisterkladd som det tog en evighet att borsta ur. Så var det med den tidsbespararen.

Nu har vi precis sett på Melodifestivalen och vad ska jag säga… lika illa som vanligt. Pest eller kolera om jag måste välja.
Var tog alla gamla riktiga schlagers vägen???

Kommentera

