Hostig tisdag

Emilia hostar. Hon hostar och hostar och just nu ligger hon i sin pappas säng och snorar och hostar igen. Hon var lite halvrisig i går kväll med lite feber och så, men sen var det piggelin i morse igen och hon var på dagis som vanligt medan jag jobbade till 17 och var pigg hela kvällen, åt massor av lasagne och härjade ända tills klockan nästan läggdags. DÅ plötsligt blir hon jättesnorig, täppt och hostig. Gick på fem minuter! Ingen feber dock. Så vi får väl se hur det blir i morgon bitti. Stefan ligger kvar i Linköping så jag är ensam och då får hon sova i hans säng bredvid mig när hon är sjuk så jag slipper springa upp och ner hela natten om vi har otur. Är det krisläge får han komma hem jättetidigt för jag ska ha frukostmöte på jobbet kl 08 och sen jobba till 12… kan inte vara hemma med sjuka barn såhär i början.
Ska få lära mig lägga kund-make-up i morgon. Kan bli spännande! Får använda mina kära kollegor som försöksdjur 🙂

Tidigare idag släppte jag av Daniella i stallet för hon skulle ju rida en lektion för Jennifer och det hade tydligen gått väldigt bra – hon lät i alla fall jättenöjd. De hade jobbat med lösgörande arbete på volter och Sara hade varit jättefin.
I morgon kväll ska dotra skriva sitt prov för Grönt Kort. Hon ska ju tävla redan om två veckor så hon får skriva sitt prov före de andra – kursen är inte slut ännu. Vi får väl se hur det går, men det är säkert OK. Känns ju inte så jättesvårt.

grontkort1

Nu ska jag sussa för det blir nog inte så mycket av den varan inatt är jag rädd… *zzzzzzzzz*

Kommentera

