Jaha, det var det…

Sov på kontoret inatt eftersom Emilia sov i min säng bredvis sin paps.
När hon är sjuk är det rätt skönt att inte behöva springa genom hela övervåningen till hennes rum på natten om hon ropar, så det är enda gången hon sover hos oss – när hon är sjuk.
I natt har hon inte hostat så mycket i alla fall, men halv fem i morse drack hon vatten som kom upp igen och sen har inget stannat nere. Kul. Inte. Hon är jätteämlig och just nu sover hon på soffan där hon bara tvärdäckade för en halvtimme sen.
p3050009
Det var ju kul det här! Det var ju planerat torsdagsfika med Annje och Lindsey, men det var ju bara att ställa in – vad gör man? Jag hade verkligen sett fram emot en förmiddag med fikabröd och lite skitsnack, och så sitter jag med en sjukling istället. Men det är inget att göra åt. Emilia är nästan aldrig nånsin sjuk så jag ska egentligen inte klaga faktiskt. Hon har väl varit borta från dagis kanske totalt fem dagar på de 1½ år hon gått där så det är ju ingenting.
Jaha tjejer! Vi får sammanstråla nästa vecka om inte innan och DÅ JÄKLAR ska det tas igen denna förlorade torsdag.
Men en inställd torsdag är också en torsdag. Om dock inte lika rolig…

p3030007
En piggare bild på damen i fråga. Och jag undrar – vad är det för fel på henne??? 🙂

Förresten har ”Dagens visa” från igår satt sig som ett klibbigt tuggummi i min hjärna vare sig jag vill eller ej…. väldigt irriterande måste jag säga när det inte ens är en låt jag tycker är så där våldsamt bra!!!

Kommentera

