Lördag…

Man kan väl inte säga att det varit en så där våldsamt spännande dag. Magda som här från igår så jag skjutsade hem henne samtidigt som jag skulle till jobbet. Köpte med mig lite mat som jag skulle hinna äta innan jag började, men det fanns inga parkeringar och det var så himla mycket folk överallt att jag blev försenad och inte hann äta nåt alls. Det var stort kaos i Linden för melodifestivalen med en massa folk överallt, halvdåliga och heldåliga uppträdanden och B-kändisar som gäster. Emellanåt var det sånt liv att det inte gick att prata med kunderna i butiken. Då har det väl gått lite långt kan man tycka.

Det är ju melodifestival i stan och det MÄRKS! Stefan och jag var i går kväll och tittade på genrepet till Andra Chansen och det var faktiskt riktigt roligt! Musiken är definitivt av underordnad betydelse för det finns inte mycket som är bra faktiskt, men det är rätt kul ändå att komma ut lite om inte annat. Men vilket spektaket detta är… :-)Efteråt landade vi på Pappa Grappa och åt pizza och vilken skillnad det är på sån riktig pizza och sån där flottig som man köper lite varstans. Det var väldans gott och vi gjorde oss inte nån direkt brådska när vi nu för en gångs skull hade barnvakt.
melodifestivalen

Idag har jag jobbat 13-16 och sen åkte jag direkt hem och hämtade Daniella och så åkte vi till stallet. De harvade i ridhuset så vi red inte utan släppte bara tanten senare så hon fick kicka av sig lite.
Hem och laga middag och sen ska vi tillbaka igen för att kvällsfodra… Det är vår kväll så det är bra om jag kommer ihåg det. Ska ställa alarmet på mobilen tror jag… 🙂

Kommentera

