Jag är kär i en ko!

mammamu2Jag fullkomligen ÄLSKAR Mamma Mu och Kråkan!!! Jujja o Tomas Wieslander har skrivit dessa härliga böcker och Emilia vill läsa dem om och om och om igen och det är faktiskt helt OK för jag skrattar lika mycket varje gång. Kråkan är inte klok nånstans och teckningarna av Sven Nordqvist är helt underbara – som alla hans bilder alltid är.
De flesta barnböcker är ju roliga i början men när man läser dem för 147e gången är det inte lika kul längre och man är färdig att spy på dem. Här är det tvärs om – jag nästan längtar efter att få läsa godnattsaga om jag får läsa Mamma Mu.
Nu har vi betat av Mamma Mu åker bobb, Mamma Mu städar och Mamma Mu får ett sår, så jag funderar på att kila in på bokhandeln innan jag börjar jobba idag och se om jag kan hitta nån mer, det finns ju ett helt gäng.
Hett tips till alla småbarnsföräldrar alltså! 🙂

mamma_mu_far_ett_sar

One comment on “Jag är kär i en ko!

Kommentera

