Jag flyyyger!!!

Sara och jag red lektion igår kväll. Daniella har att rida igen så jag hjälper henne lite att komma ifatt och så är det ju nyttigt att rida för instruktör då och då. Annars blir man hemmablind och bekväm, precis som jag känner mig känner mig där jag lullar runt på min lilla ponny för mig själv och dinglar med benen 🙂
Hur som helst så visade det sig att det var en hopplektion. Shit! Det var inte meningen. Men OK – har jag sagt det så!
Jag måste säga att jag tycker det är mer och mer OK att hoppa. I alla fall när jag får göra det på en häst som jag känner och törs lita på. Sara hoppar för det mesta (hon har faktiskt aldrig stannat med mig när jag tänker efter) och då vågar jag klämma på och satsa lite. Vi hade en rolig övning som var ett mellanting mellan hoppning och dressyr och det passade oss. När hon hoppar känns det som om man flyger och det är faktiskt en häftig känsla.
Vi tävlade ju 50cm clear round på påskhoppningen och gick felfritt, så vi kan! Det var första gången jag hoppade mer än ett ensamt litet hinder med henne, men hon var jätteglad och verkligen bjöd på hindren så det var kul!
Jag kanske får frångå min stenfasta motto: ”Hoppning är för självmordsbenägna, dressyr för oss andra” *haha*
Här är ett par bilder på tanten när hon stilat till sig jättefint med påskfjädrar i man och svans. Det är ju trots allt påskafton, och jag tänkte att om det ska gå åt skogen så ska vi i alla fall sjunka med stil!
För rättvisans skull måste jag också berömma lilla Nora som tävlade 50 cm på Melodie och också var felfri!
p4110079
Jag och Nora på påskhoppningen

p4110082
Sara och jag!

norpa
Stolt Norpa med sin clear round-rosett!

Kommentera

