Här och där och överallt…

dsc00084Började dagen med lite lyx i vardagen för mig – en utsliten småbarnsmamma (eller kanske inte då 🙂 ). Har sett ut som ett ras om händerna i över en vecka och när man står på jobbet och ska vara snygg så kan man inte ha det så. Alltså startade jag dagen med att göra naglar. Gjorde det under flera år förut, men så skaffade jag häst och det kändes onödigt och dyrt för de gick bara sönder i stallet. Men nu är det gjort och jag kan visa mig på jobbet igen.
Åkte direkt därifrån och storhandlade på Willys. Det finns inget tråkigare än att storhandla – jag HATAR det!!! Tråkigt men nödvändigt när man är så många som vi är i familjen.
Det var en lång lista med flingor, mjölk, bröd, juice, Loka och allt annat sånt där vardagstrist. Inget kul alls med andra ord, men dyrt som 17 i kassan.
Så var det bara att åka hem och packa upp och sen vidare till jobbet och jobba till stängning. Hela butiken var full av lådor för det kom varor idag så jag har haft att göra kan man säga… Packa upp och försöka stuva in så mycket det går i vårt lilla bakomutrymme.
Hämtade Nora på cirkusen efter att jag slutat och nu har jag precis nattat och ska natta mig själv med en bra bok tror jag bestämt.
*zzzzzzzzzzz*

Kommentera

