Torsdag

En timme i skogen med Sara blev det mellan regnskurarna. Det regnade i typ 2 min och sen var det uppehåll ett tag, regnade lite igen och sen uppehåll. Märkligt väder… Vi red lilla rundan och tanten gillade inte att gå förbi hästarna som betade i hagen längs vägen för de glodde på henne och hon smööög längs kanten för att passera. Galoppvägen var KUL idag men när vi kom till gårdsplanen och jag tyckte vi skulle klättra stora backen en gång bara och alltså bara passera så tog det stopp. Hon slog i världens tvärnit och jag fick bli riktigt arg innan hon behagade fortsätta. Backen är jobbig ju! Vi genade lite ut i växtligheten där vi brukade gå förra året och det visade sig att det blivit sankmark där sen dess så stackars tanten sjönk ner till hasorna och jag trodde att hon skulle fastna, men hon blev jätterädd och slet sig loss till slut. Jag blev faktiskt lite svettig själv också för sitta fast i skogen känns inte som nån hit.
Hem kom vi och hon hade lera och gegga överallt så det fick bli spolspiltan innan hagen hägrade igen. Hon verkligen älskar sin hage!!!
Det är härligt med glada hästar!!! 🙂

maskros 006

av saraconnemara Postat i Sara

Kommentera

