Hästar och jobb

Daniella, Emilia och jag åkte ut till stallet redan före nio i morse för jag skulle ju jobba senare på dagen.
Emilia red faktiskt på Sara och hon red LÄÄÄÄNGE och blev galen när hon måste hoppa av. Hon tyckte det var jättekul och vill rida hur mycket som helst nu när hon ridit på shettis-Unni och det gick så bra. Hon tyckte inte ens det var läskigt när vi gick en liten sväng i skogen och Sara skumpade över ett dike. Det kanske blir en ponnytjej av henne om vi har tur 🙂
Hon fick skritta fram och skritta av och det passade ju perfekt för det är ju inte så himla kul… De har ju småponny-ridning på söndagarna på Skogslotten och det kanske kan bli nåt till i höst? Hade vi hästar som passade skulle hon få rida på NFK såklart, men vi har ju inga ponnyer som är lugna och snälla och lagom i storlek för en sån liten tjej som kan vara lite ängslig, tyvärr.
Daniella red också ett tag. I paddocken idag och en liten sväng i skogen. Sara är ju så larvig för när inte jag är med så blir hon ”ängslig” och håller på och larva sig och blir ”rädd” för en massa märkliga saker. Om jag går med och någon rider så är det inga problem, inte heller om jag rider själv i skogen, men om hon vet att jag är kvar hemma så håller hon på och hispar sig och jagar upp sig för ingenting. Knäppa gamla häst!
Hon började storstilat med att vara sååå dryg i paddocken, men efter en stund så blev hon jättefin och mjuk och bjöd fint framåt. Tog lite bilder som kommer när kamerabatterierna hämtat sig 🙂

Kamerasamsung 0183
Emilia linslus

Kamerasamsung 048
Daniellas kanin Twixen (hon har tagit bilderna med sin nya kamera)

Åkte hem efter stallet och kastade mig i duschen, slängde på mig lite smink och anständiga jobbarkläder, lämnade Emilia på dagis och åkte och jobbade. Trött redan från början efter att ha stått i gassande sol hela förmiddagen och inte hunnit äta lunch, men det var ganska mycket folk och roligt att jobba idag. Tjejerna från fiket mitt emot oss kom in och fick med sig lite prover när de inte kunde bestämma sig för vad de ville ha och de blev så glada att de kom tillbaka med nybakade wienerbröd till mig! Man tackar och bockar! Det är precis vad som behövs när man står och räknar kassan och får en jättediff som inte borde kunna finnas 🙂

Nu är det soffan och några inspelade avsnitt av ”Hem till gården” som gäller!

60 dagar till London!

Kommentera

