Säljes: Älskade Odd Molly

Eller… jag vet inte… jag står i valet och kvalet om jag ska rensa ur min garderob lite och kanske kränga några av mina Odd Molly som jag visserligen älskar hejdlöst, men som inte kommer till användning så mycket som de förtjänar. De kanske kan komma till någon som tar väl hand om dem och låter dem komma ut och glänsa och luftas oftare än jag 🙂

Funderar på:
72751775_1Dollar dress i stl 2 som jag dock tycker är ganska liten i stl eftersom den passar mig som är en 36a i vanliga fall (kan passa liten 38 också). Nästan inte använd eftersom jag varit så rädd om den att jag bara haft den ett par gånger.

Så har vi ju den ljuvliga blusen som är så svår att få tag i numera men som är det absolut finaste av de sk Barnyard-blusarna som brukar finnas i olika rutor och ränder i de flesta kollektioner. Denna är i stl 1 och passar en 36a.
ODD-WBL-ST-100-2of3
Om man ska prata underbara tröjor så är väl denna en av de vackraste som Odd Molly nånsin gjort, och en av de mest eftertraktade:
tröjorTunnstickad bomull och hääääärliga mönster. I nyskick eftersom jag köpte den ny och endast använt den typ 3-4 gånger – jag är för rädd om den helt enkelt. Stl 1. Modell nr 421.
42ad_2
Så finns ju den fantastiska cashmere-tröjan med sideninläggning fram med små stråveck och silverpengar i ändarna på banden. I koksgrå cashmere som är så mjuk att man fattar det inte förrän man kännt på den. Det finns inget varmare och mjukare tror jag. Den är så tunnstickad, men ända varm som en liten kamin och HEEELT underbar! Stl 0 men passar en 36a. Modell nr 516.
82_683_chalk245_682_32_front_2_9
Den här bikinin eller vad man ska säga är jättesnygg på och den är BEIGE som shortsen. Tog med den röda överdelen bara för att jag inte hade nån bild på min beigea men man ser modellen. Den är för stor till mig och bara använd två gånger – shortsen är INTE använda som bikini utan som solshorts med underkläder under naturligtvis. Shortsen passar nog stl 38/40 bättre än mig och överdelen är nog lagom på en 75C eller 80B typ. Töjbart material som man inte badar i utan bara solar skulle jag tro. Snyggast på stranden i sommar 🙂

Ja, jag börjar såhär så får vi se… Vad tror ni? Kan jag slita mig från dessa älsklingar eller kommer jag få ångest innan jag skickar iväg dem och ångra mig? Det kanske är nån annan som vill byta nånting? Stl 1 brukar det vara som funkar bäst – någon enstaka gång stl 2.
HJÄLP mig att bestämma mig för hur jag ska göra!!!!!!!!!! 🙂 🙂 🙂

52 dagar till London

7 comments on “Säljes: Älskade Odd Molly

  1. Jaa man blir nog lite beroende ibland, man arbetar arbetar och blir inte rik på pengar, utan mera på Mollyn 😉 Oj säljer du dollar dressen? Den är nog så fin så! 🙂 Ha de så bra, kram, Emma.

  2. Härlig blogg du har, fick du sålt nått av det du ville eller hur gjorde du?

    Är lite sugen på din Barnyard blus annars.

    Underbart med enn molly älskare till…
    kram Linda

Kommentera

