Jag blir mörkrädd!

Satt och slötittade på Allsång på Skansen i går kväll och vad får jag se!?!?!? Jo, de där jäpparna i ett dansband som heter Larz-Kristerz som totalslaktar en av världens bästa låtar alla kategorier nämligen ”Purple Rain” av Prince. HUR i helvete kan man göra så??? Göra om en sån fantastisk låt till dansbandstakt och förstöra allt som är heligt inom musik? Jag blir inte klok på de där killarna – är de på riktigt eller är de en parodi på dansband? Jag hoppas innerligt på det sistnämnda för det är så pinsamt att vi faktiskt var tvunga att byta kanal för ett tag.
Och folk jublar! Jag fattar det inte!!! De slaktar ju bra musik så man gråter och det är de inte ensamma om. Hittade Schytts på Youtube som demolerade Dire Straits ”Walk of Life” på samma brutala sätt. Dessutom på SVENSKA!!! Bland många andra. Det är så hemskt att jag inte ens tänker lägga ut länken som jag annars brukar göra för det här vill jag inte sprida till min värsta ovän.
Det är nog sant som en god vän till mig sa: ”Det finns inget hopp om att världen ska bli en bättre plats så länge det finns folk som tycker det här är bra”.
Och stackars Anna Book som bara fick sjunga pinsamma ”ABC” som hon aldrig slipper ifrån. Det kan ju inte vara kul att inse att man inte gjort nåt nytt och spännande sedan 1986 utan får dras med en sån dänga som väl ingen kan tycka håller fortfarande? Hon som är så söt och klämkäck – kunde hon inte fått göra nåt riktigt i alla fall. Vet inte om Allsången nånsin kommer att bli ett favvoprogram…

39 dagar till London

Kommentera

