Heldag i stallet

Tårtkalas hos min mamma på förmiddagen med alla tjejerna eftersom de stora hade studiedag och Tuva och Magda. Väldans trevligt och mumsigt!
Så vidare till stallet och Daniella red riktigt seriöst i ridhuset eftersom hon ju ska tävla på söndag. Det sår jättebra ut och tanten var mjuk och fin och bjöd fint framåt mest hela tiden. Riktigt riktigt bra! Tvua och Emilia var med och de härjade järnet men var glada och nöjda.
När vi kört hem Magda och Tuva så hann vi hem i en timme så jag kunde slänga ihop middag och så tillbaka till stallet igen för Nora skulle rida. Medan hon var iväg i skogen på en tvåtimmars uteritt så red Emilia på Sara och det gick kalasbra! Vi gick över bommar på gräsbanan och Emilia sken som en sol. Hon vill ha en egen ponny nu!!!
Morötter hann vi inhandla medan vi väntade och fixa lite i stallet och nu har vi äntligen kommit hem så jag får svimma i soffan. Nästan åtta timmar i stallet är lite mycket till och med för mig och definitivt för en fyraåring. Men idag har hon varit sååå duktig!
Emilia är världens bästa lilla polare att ha med sig så länge hon är på gott humör och idag har det varit idel solsken faktiskt. Då är det jättemysigt!

I morgon blir det höhämtning igen så jag har lånat ett släp och med tanke på hur lite jag betalar för höet så är det värt att hyra ett släp för att hämta det då och då när det tar slut 🙂

Bjussar på en bild från igår på jordens bästa ponny:

daniiiiella 014

Kommentera

