Snälla vänner man har…

saris1
Ja, faktiskt. Har så rara vänner att det inte är klokt!
Hämtade en masssssa hö till Sara idag ute på Ringstad gård hos Dijana som är så snäll och låter mig köpa och fixar så jag kan hämta. Annje och Lindsay följde med och hjälpte mig. Tänk så snälla människor det finns som hjälper till och kånkar och bär och ger glada tillrop 😉 så jag slapp göra allt själv – hade tagit betydligt längre tid då.
Nu har tanten i alla fall käk för ett bra tag framåt och det är uppburet på skullen och allt så nu kan man luta sig tillbaka ett tag.
Det är så skönt när det är gjort!
TACK snälla Annje, Lindsay och Dijana för all hjälp – ni är riktiga godingar!!!

Orkade verkligen inte rida idag, men Lindsay erbjöd sig och så fick det bli. De red på gräsbanan och Sara höll på att driva henne till vanvett med sina ponnyfasoner *hahaha* Tjurig ponny – minst sagt. Men på slutet började hon lyssna och galopperna på gräset var roliga! Man måste bara bevisa att man är lika envis som hon så ställer hon upp på det mesta, men innan dess kan det bli lite si och så. Hon var snäll i alla fall och kickade inte av stackars Lindsan som slet sig blå för att få henne att göra som HON ville och inte som SARA ville 🙂

lindsay1

Har börjat ge ett nytt foder som heter Natural Glo och som jag tror kan vara nåt för en svårfödd ponny som behöver lite mer tillskott. Vågar ju inte ge havre pga att hon haft fång så hon står på hö och lucern (och mineraler såklart) men hon behöver nåt mer, så nu provar jag detta som ska vara väldigt skonsamt för magen och som ska funka för fånghästar. Låter väldigt bra och ligger bra i pris så det är värt ett försök.
saris2
Nybadad tant i vääääldigt skitigt täcke 🙂

One comment on “Snälla vänner man har…

  1. Hahaha…tack så mkt för att jag fick rida. Vilekn bedrövlig sits jag har på bilden, hoppas att inte hela ridturen såg ut på samma sätt. Kan nästan höra Eva säga, lååååååånga skänklar Lindsey. Det var riktigt trevligt att rida tanten, trots att man verkligen fick känna på vilken eländig ryttare man är. Nåja, får skylla på att det var första gången ;0)

    Varsågod för höhjälpen! Det var så lite

Kommentera

