Bildbomb

Här kommer en bildbomb från gårdagens dressyrtävling. Daniella har jag inga bilder på ännu eftersom jag överlät åt en riktig fotograf att fota henne när han nu ändå var där 🙂
Nora red sin första LC:2 nånsin på Steffi och det gick väl sådär eftersom Steffi fick för sig att lämna banan, men Nora slet hårt och tänker ta nya tag nästa gång. Hon är så himla duktig för att vara så liten (hon når ju knappt nedanför sadeln) men det är svårt att styra en häst som är så stor när man själv är tre äpplen hög. Daniella red sin första LB:1 med Sara och förutom att tanten var dumdryg så var hon nöjd för det kändes bra. Hon kände sig säker i programmet och det ser så snyggt och prydligt ut. Jag vet inte vad hon gör – jäkla unge! 😉 Hon är tretton år och rider bättre än jag! Hon liksom bara tar i tyglarna så händer det nåt med tanten som jag aldrig får till…
Jag startade Sara i LC:2 och det kändes bara som en sådär halvbra ritt, men VI VANN!!! Faktiskt!!! Vi hade 179 p och 63,9% så jag är jättenöjd!!! Jag gjorde det här mest som en utmaning för mig själv och en kul grej och så går vi och vinner tanten och jag! Fina betyg – inget under 6 och med fin kommentar på slutet: ”Trevligt ridet på en avspänd och lydig häst. Lite låg i formen men helt OK i den här klassen”. Jag blev väldigt glad vid prisutdelningen när domaren sa att ”Det ser ut som om ni gillar varandra, du och din häst, ni trivs ihop va?”. Det är väl det bästa betyg man kan få!
Så lite utlovade bilder då, Joakim Hasselgren som var där och fotade tog masssssor av kort så det kommer mer så småningom (vänta bara, Jennifer – du ska få se vad ljuvlig tanten är nu! 🙂 ).

tävling4Nora och Steffi

tävling2tävling1tävling3Bästa tanten!!!

2 comments on “Bildbomb

Kommentera

