Fastnat i te-träsket. Igen.

DSC00535Nu är det höst. Det betyder dags att förnya sitt te-förråd och hitta nya favoriter. Vissa gamla godingar får hänga med som ”Den Raude” från Kränku och även deras ”St Hansblandning”. Höstglöd är ett annat svart te som hängt med sedan tiden på Café Columbia i Kisa där jag sålde te för glatta livet 🙂 En gång i tiden alltså…
Om man gillar fruktiga teer så är Mambo Jambo ett bra val. Tropiska frukter piggar upp såhär på höstkanten när det är ruggigt ute.
Har varit på min favoritaffär Te- o KaffeCompaniet och botaniserat bland deras burkar och sniffat mig igenom ett otal teer innan jag kom därifrån med 5 olika små påsar som nu avnjutes flera gånger om dagen. *mumma*
Nu är det nog dags för en kopp igen tror jag bestämt… 🙂

Kommentera

