Odd Molly

Det går i omgångar – mitt Mollyberoende 🙂
Under sommaren har det legat och grott lite men nu har det blommat upp med full kraft och jag har precis köpt två plagg till FYNDPRIS på diverse internetsidor (som jag dock inte tänker namnge – är gärna där själv och härjar 😉 ). Tradera har ju också massssssor att erbjuda men där är det svårt att fynda numera när fler och fler hittar dit. Själv söker jag mig utomlands och där kan man emellanåt få jättefina saker för inga pengar alls nästan. DÅ har man råd att köpa den där tröjan man längtat efter eller klänningen som man suktat efter i flera månader. Fast just nu har jag faktiskt två bud på Tradera som jag kommer passa in i sista sekunden när de auktionerna går ut för jag SKA HAAAA!!! Tänker inte släppa iväg dessa för nåt (tror jag, om ingen sitter och tokbjuder hutlösa överpriser – då letar jag vidare).
Det som är lite märkligt med just Odd Molly är att det oftast är de äldre, utgångna plaggen som går upp högst i pris. Inom andra märken ska det vara det senaste, men här är det mycket vintage och många som samlar och det driver upp priserna även på 3-4 år gamla kläder.
Jag har en hel del i min garderob som skulle kunna betala några stallhyror om man säger så och det mesta skulle jag kunna tänka mig att sälja till rätt pris, men så finns det ju de där älsklingsplaggen som jag nästan sliter ut och aldrig kan skiljas från.
Den är t ex, min fantastiska sidentunika som har hängt med länge och snart är utsliten. Namnlöst-11 kopiera
Eller denna som är användbar året runt 69951281_1

Just nu suktar jag efter ett linne och en tröja, men jag tänker inte tala om vilka förrän de ligger i min brevlåda. Tröja och blusen jag budade till mig igår kväll kommer bild på senare när de dyker upp 🙂

Kommentera

