Att sälja sina vänner…

Nä, det är inte så illa som det verkar, men jag har idag stått på huvudet i min garderob och funderat över vilka älskade Odd Molly-plagg jag ska kränga för att ha råd med en viss sak på Tradera 😉 Ja, jag erkänner att det är en Molly-sak – vad annars skulle jag sälja mina darlings för?
Hm… svårt val… Vill inte göra mig av med nåt, men får ju inse att vissa fungerar mest som hyllvärmare numera och då kan ju någon annan få glädje av dem. Eller inte. Jag får se…
Någon som har en Spoiler Tank i stl 2 (de är ganska små i stl va?) i färgen chocolate att sälja förresten? MYCKET intresserad!
Idag borde det komma tre paket i brevlådan om jag har tur. I alla fall om posten utomlands håller vad den lovade, men det kan man väl inte vara säker på antar jag… Spännande!!!!!!!! Lovar att visa vad som fanns i så småningom. E-bay kan vara en guldgruva emellanåt. Köper en hel del från andra utländska typ auktionssajter också på olika håll och där kan man då och då göra riktiga KAP! Som dessa paket som nu är på ingång. Och det bästa är att om man ändrar sig eller det inte passar så kan man alltid sälja det på Tradera igen och få minst det man själv gett och oftast mera 🙂

Idag blir det stan med Magda och Tuva. En del trista ärenden – banken och annat, och så lite lunch hoppas jag.
Sen är det direkt till stallet för Daniella ska rida. Igen. Hon red Sara i går eftermiddag och var sådär lagom oengagerad till att börja med, men efter en stund så såg tanten så himla fin ut att jag bara häpnade! Hon klev på och jobbade och lyssnade och det gick verkligen jättebra, så då var det ju lite roligare. Daniella har lärt sig att även om tanten är dumdryg ibland i början av passet så kan man inte bara ge upp då för om man fortsätter att kämpa så blir det alltid bra till slut. Man måste vara mer ponnyenvis själv så får man resultat. För bara ett halvår sen typ så fick jag bara en tjurig unge som vägrade fortsätta när Sara trilskades, men nu ser hon det mer som en utmaning och ger sig f-n på att det ska gå och det gör det ju!
Undrar vilket humör ponnyplutten är på idag? 🙂

ridhusetIdag ska jag ta med den riktiga kameran och inte försöka fota med mobil inne för som ni ser så går det inte så värst vidare bra…

One comment on “Att sälja sina vänner…

Kommentera

