November…

jenniferträning 018Tandlösa Emilia 🙂

November gör mig deprimerad… Det är kallt och grått och rått och trist och jag vill bara krypa ner i sängen och inte vakna förrän framåt mars/april eller så (med en liten vaken stund över jul).
Idag ska jag jobba och Daniella tar hand om Sara och stallet. Hon är sjukt taggad just nu att rida eftersom vår älsklingstant varit otroligt fin den senaste tiden och det är ju bra för mig eftersom vi har avtal att om man ska ha det roliga i att få rida så gör man också resten – mockar och gör foder. Daniella har måndagar och onsdagar som sina stalldagar då jag inte ska behöva åka till stallet över huvud taget, men ofta kan jag inte hålla mig därifrån i alla fall 🙂 Har jag tur får jag kanske till och med rida lite men oftast brukar det bara bli att jag får rida fram och kanske får dra ett race runt galoppbanan för det är ju alltidtvå andra som också vill rida. För mig är i och för sig inte just ridningen det viktigaste utan att bara vara i stallet och pyssla och trivas.
Tur att man har stallet och Sara som ett andningshål i november för annars vore det bara FÖR trist.

På jobbet har vi börjat ladda för julhandeln och det är alltid grymt roligt. Högt tempo och glada kunder gör att man presterar på topp. Vi hade julmöte i torsdags kväll hemma hos Emelie som är vår butikschef och det var verkligen trevligt med minijulbord och glögg för att komma i stämning 🙂 Jag ser fram emot att jobba i december!

Nu är det in i duschen som gäller innan det är dags för dagislämning och jobb.
See you!

One comment on “November…

Kommentera

