Löööördag

Jag är så himla TRÖTT!!! Emilia kom in till oss i sängen vid halv tre och låg sen och vred och vände sig och hostade tills jag höll på att bli galen. Till slut somnade hon på min arm och då låg jag så illa att jag inte kunde sova därför heller så totalt har det kanske blivit 3 timmar eller nåt som max.
Var lite sliten när jag skulle till jobbet, men så fort man kommer dit så laddar man ju om och det var riktigt roligt idag för vi hade mycket folk och många som ville ha fina julklappar. KUL när det rör på sig!

hejhejÅkte direkt från jobbet till stallet och mockade och gjorde foder samt red Sara. Hon kändes galet fin och mjuk och hade bra sprutt redan från början så jag behövde knappt driva något alls. Har börjat rida henne utan spö för att hon ska funka på dressyrprogram där man ju inte får rida med spö och det funkar bra. Ibland får man påminna henne om att det inte är ponnyridning eller semester, men för det mesta går det fint. Jag ska heller inte behöva driva i varje steg utan har jag bett om ett visst tempo så ska det vara det tills jag ber om något annat, och det verkar som om poletten har trillat ner nu efter ett par veckors hårdkörning på den fronten. Men visst tycker hon jag är jobbig emellanåt. Härom dagen slängde hon sig in i mitten och bara stod och studsade på stället mitt i en galoppfattning så jag nästar druttade av. Så brukar hon göra när man rider barbacka och hon blir lite kittlig eller tycker jag kräver för mycket.
Men hon är bästa tanten oavsett vad hon gör (eller inte gör), så det så! 🙂

Daniella är värsta fotografen – kolla fin bild!

Kommentera

