Nostalgi (lite Dagens Visa)

Daniella är just nu heeeelt såld på Stephenie Meyers böcker i Twilight-serien. Hon såg första filmen och är sen helt fast. Jag har sett filmen och den var väl…. eh…. bra… eller nåt. Helt ok men jag förstår inte hysterin som blivit runt dessa böcker och filmer.
Jaja, hur som helst – det var inte det jag skulle skriva om egentligen utan om att jag sökte efter den tredje boken i serien som heter ”Ljudet av ditt hjärta” och fick då upp videon här nedan på sökresultaten. En gammal nostalgitripp med Gyllene Tider – fortfarande ett av Sveriges bästa band genom tiderna – från 1981 i Mjölby Folkets Park. Det var då det! Vi såg dem här i Norrköping på deras come back-turné bland 20000 andra och de höll på att riva hela idrottsparken. Det var en otrolig upplevelse att stå där bland så mycket folk där ALLA kunde ALLA texter och ALLA var glada och i nostalgikoma 🙂
När jag gick i högstadiet (1981-1983) så var det väldigt indelat i två grupper. De som gillade Gyllene Tider och de som gillade Noice. Man var liksom liiiite coolare om man lyssnade på Noice, men jag tror att de flesta gjorde som jag som spelade båda hemma i mitt flickrum 😉 Jag tror alla tjejer i min klass i hemlighet var lite småkära i Hasse Carlsson som sjöng i Noice… Genom åren har Noice gjort ett antal mer eller mindre gäsliga come backer med olika sångare och konstilationer, men så bra som originalbandet blir de aldrig. Det ska vara 80-tals-frisyrer, glamsmink och en tonårig Hasse vid micken…
DET är nostalgi!
För alla som – liksom jag – är lite fast i 80-talsmusiken så finns en mycket bra sida om Noice nu och då HÄR. Det är Peo Thyrén som skriver om tiden med bandet.


Perfekt trall-låt!


Åh, vad vi tjejer tyckte synd om Hasse som ”måste ut i natten” när han nog hellre hade velat sitta hemma och gosa med nån av oss… 🙂


Såhär coola ville vi alla vara…


Fatta hur mycket tonårstjej kan gråta till en sån här text framförd av en vacker gosse!

1237fffe2d89725f

2 comments on “Nostalgi (lite Dagens Visa)

Kommentera

