Tävling!

Duktiga, duktiga Daniella och duktiga, duktiga Sara och Safyra!
Dressyrtävling på NFK idag och Daniella startade i LC:2 med Safyra och LB:1 med Sara. Safyra är en sort för sig, inte helt lättriden och springer gärna fort-fort, men de klarade det bra och det slutade på en delad fjärdeplats.
Sara är Safyras motsats 🙂 Hon springer inte mer än hon måste, men idag var hon kalasfin och gjorde ett bra jobb med en tredjeplats som resultat – bara två poäng från tvåan så det är mer än godkänt. Daniella var otroligt nöjd och glad och när hon sen dessutom fick låna vår eminenta fotograf Joakims systemkamera och fota Sara med den så var ju dagen komplett. En SÅN kamera vore ju drömmen för en fotogalen tjej som hon. Min ekonomi håller dock inte helt med där…

Annars har eftermiddagen bestått i att hjälpa min mamma, handla åt henne, skjutsa Magda och laga middag.
Nu är jag dödstrött och vill bara slänga mig i en hög och soooova.
I morgon är det till att ta hela för middagen till att hämta hö till Sara och snälla, snälla Annje har lovat hjälpa mig att lassa och bära. Det går på ett par timmar om man är lite effektiv, men det är ju inte det roligaste man kan göra… Fast jag har haft sån tur som hittat hö till tanten som passar henne. Och billigt dessutom och det gör ju inte ont alls. Att jag får hämta och lasta det själv gör inget – det fixar sig alltid.

Några bilder från tävlingen. Alla bilder tillhör Joakim Hasselgren (fast Daniella har tagit ett par hon med 🙂 )

sara1

sara3

sara2

sara4

sara5

De är så bäst – mina tjejer!!!!!!!

One comment on “Tävling!

Kommentera

