Hö, hö, hö

Bara hö, vart man vänder sig… Vi har idag varit och hämtat 600 kg hö till Sara och lastat och lastat av. I vanliga fall brukar vi få med två balar, men nu gick det in tre i släpet för jag hade råkat få ett större släp än jag väntade mig när jag hyrde det. Det var ju bra det för jag behöver inte åka och hämta en till gång innan vi åker till Thailand i januari utan det borde räcka tills vi kommer hem igen.
Snälla, snälla Annje åkte med och hjälpte mig lasta och snälla, snälla Dijana såg till att bonden hjälpte oss med sin traktor. Sen kommer vi till stallet och (nästan) alla hjälper till och lasta av och bära upp på skullen. De är så himla rara i vårt stall!
Så STORT tack till Annje, Petra, Görgis och Bosse för all hjälp – utan alla er hade jag varit ett vrak efter detta. Jag kommer med mumsigt fika på onsdag morgon åt er! 🙂
Nu vill jag inte se en höbal på vykort ens, kommer drömma om dem i natt…

One comment on “Hö, hö, hö

  1. Ja, nu har tanten mat så de räcker en låång stund. Ser fram emot onsdag och smarrig fika. Är något ”stel” så efter i morgon kanske jag inte kan gå. :o)
    Ha en jäkligt skön kväll. Hoppas mamma är bättre.
    Massa goa kramar.

Kommentera

