Lång söndag

Vi har hunnit med en hel del idag faktiskt.

Började dagen med att åka med Emilia till Skogslotten för hon rider ju på söndagarna där på deras shettisar. Det är synd att vi inte har några småhästar i vårt stall, men det här går ju det med. Vore skönt att slippa åka till två ställen bara.
Idag red hon på Icke – en liten brun, luddig shetlandsponny som är väldigt trevlig att ha att göra med. Efter mycket om och med har hon börjat förstå det där med att rida lätt, men det är ju inte så lätt att hinna med att resa sig upp och sätta sig ner i varannat steg när de har så himla korta steg de där småttingarna 🙂
På hemvägen stannade vi och köpte födelsedagspresent till Tuva som ju skulle ha 4-årskalas idag – jag har jobbat så mycket den senaste tiden att jag glömt att fixa det *ooops*
Daniella kunde inte följa med för hon skulle ha dressyrträning i stallet inför lucia-showen nästa söndag (*haha* Sara hade tydligen varit en bitch och härjat lite lagom).
Hem och byta om och så vidare mot kalaset, men på vägen stannade vi till vid Löfstad slott och besökte deras julmarknad. Sååå mysigt med slottet öppet och folk som guidade och berättade om hur man levde och firade jul förr, försäljare av hantverk (beställde 2 vackra dörrkransar), brända mandlar och tomtar. Jättefint!
Kalaset var hos Tuvas farmor och farfar ute i Kimstad så det låg ju på vägen. Passade bra!
Där fick vi marängswiss och tårta och trevligt sällskap och Emilia var helt slut när hon kom hem nu på kvällen. Det var bara middag, bada och sova som gällde.

Själv är jag ensam ikväll för Stefan är iväg på nån kurs så jag tror jag ska lägga mig tidigt (försöker alltid men klockar blir midnatt i alla fall jämt) och läsa min braiga bok läääänge innan jag somnar och får den i ansiktet – det brukar alltid sluta så.

Suss gott!


Ville bara pigga upp med en bild!

Kommentera

