Att ta tag i saker och ting

Det är precis vad jag gjort idag. Inte av fri vilja egentligen utan för att jag kommer jobba så mycket fram till jul att detta var enda dagen som var liiiite ledig.
Började med att ta med mig Primus i bilen och åka ut på landet och hämta granris för det ska ju pyntas i stallet till hästarna så de också får det fint i jul. Det regnade och var blött om fötterna men ändå rätt skönt och Primus rände runt som en galning.
På hemvägen stannade jag och köpte lusern – för en gångs skull INNAN det var helt slut i tunnan. I god tid med andra ord. Det har väl aldrig hänt förr! 🙂
Släpade in mina säckar med ris och klättrade upp på den otroligt vingliga stegen vi har och satte upp det. Nu fattas bara lite kulor och rosetter så blir det urtjusigt! Det får dock bli en annan dag.
Nu är det middagen som ska förberedas för jag jobbar stängning och Stefan ska bort ikväll, så det måste finnas att värma till ungarna.
Sitter och knaprar ostbågar just nu – kan man äta det till lunch? Hm… kanske får försöka hitta något bättre om jag ska jobba till sju… eller…?

Kommentera

