Presenter, presenter, presenter

Jag kommer drömma om inatt.
Har ägnat hela dagen på jobbet åt att bygga presentberg och försöka pussla så att alla våra vackra presentkartonger får plats i butiken. Det är ett sisyfosarbete på hög nivå för butiken är så liten och vi har pallvis med kartonger som ska upp innan jul.
Fick jobba över ett par timmar för vi hann helt enkelt inte med annars, så Stefan fick skjutsa in tjejerna till mig i stan för vi skulle gå och vaccinera oss innan resan. Så nu är vi Twinrix-ade. Jag lovar att de aldrig har hört en unge skrika så högt som Emilia gjorde innan hon fick sprutan, men sen fick hon välja ett Ior-plåster och så fick hon ett godishalsband av snälla sköterskan och då var det plötsligt vääääldigt bra igen! 🙂
Så nu kan vi åka till Thailand och jag måste säga att jag inte kände när han satte sprutan och det var ju ett plus för mig som är så spruträdd.
Dock innebär det att jag nu måste vänta två veckor innan jag kan ta svininfluensa-sprutan som jag faktiskt försökt ta men inte fått – antingen pga för lång kö så att de hann stänga eller pga att vaccinet tagit slut precis när vi var på tur 😦

Förresten kan tilläggas att jag började dagen in stallet och släppte Sara i ridhuset. Hon var helt galen och bara sprang omkring och bockade, så jag satte upp ett litet hinder på sockerbitar och hon skuttade över det hur många gånger som helst utan att jag ens behövde be henne – bara för att det var så kul! 🙂 Tokiga gamla ponnyskrutt!!!

Kommentera

