Lång dag med snökaos

Har jobbat öppning-stängning idag mitt i snökaoset som just nu råder här i Norrköping.
Inga spårvagnar gick idag så tjejerna kunde inte ta sig från skolan, så jag fick ringa till Stefan från jobbet och be honom att hämta dem och köra dem till stallet för båda skulle rida och de hade ju varsin häst att ta hand om dessutom. Jag kände att jag INTE hade lust att åka och sköta om två hästar efter att jag jobbat 9.30-19, så det kändes ganska viktigt att de kom dit. Det var totalt kaos i trafiken med inställda bussar och tåg och bilar fast i snödrivor (bl a Stefan med Emilia i baksätet som fastnade i 45 min innan de kom loss). Det plogas inte i Lindö, så är det bara. Inte före kl ett på dagen i alla fall och då är det ju så dags när man inte kan komma ut och ta sig till jobbet. Det är helt jäkla sanslöst!!! Stefan har säkert skottat ett ton snö vid det här laget för kommunen sköter det ju inte. Jag blir så sur!
Nu har jag i alla fall ätit en semla och snart är det dags för sängen. I morgon ska jag vara hemma och mysa med Emilia och sen åka till stallet UTAN henne för en gångs skull och rida på ledigtiden i ridhuset på Sara medan Nora rider Trixi. Skönt att inte alltid behöva släpa på 4-åring…

av saraconnemara Postat i Övrigt

Kommentera

