Vilken soppa!!!

Vilken jäkla dag det har varit idag! Värsta ever tror jag (nässssstan).
För att göra det hela till en kort historia så har jag stressat och rännt som en skållad bäver hela dagen, varit irriterad, sur och skitarg på vissa barn, hunnit till stallet i 190 för att hinna mocka och göra foder och dessutom hinna släppa Trixi i ridhuset ett tag så hon fick springa av sig lite. Hon blir helt prillig av att stå i fålla, men hon ska få flytta ner till stora badhushagen tillsammans med Mickis nya häst så de får en kompis och stor plats att busa på. Sara kan stå i fålla utan att det bryr henne så mycket och jag har henne hellre så just nu när det är så isigt och vissa andra hästar är broddade för det blir så stora skador om de drabbar ihop. Trixi däremot får spader och blir oridbar om hon inte får springa och latja runt. Vi har bara inte hunnit få ihop det men på onsdag ska vi ses och släppa ihop hästarna och får hålla tummar och tår för att det går bra.
Idag sprang den lilla ponnyskruttan och härjade i ridhuset i typ tjugo minuter och bara såg lycklig ut för att få rusa av sig och då blev hon ändå riden både i går och i förrgår 🙂 Hon är så himla söt att man blir helt kär bara man ser henne och när hon ser så där glad ut så bara smälter man. Hon är dock liiiite misstänksam mot den där röda hästen i stora spegeln…
Åkte från stallet och uträttade ett väldigt irriterande ärende (ja, jag är fruktansvärt trött på vissa ungar just nu) och sen fick jag äntligen sätta mig ner och äta en lugn och trevlig lunch med Karolina (Milla var med också och lassade in pannkakor). Jag behövde verkligen varva ner för jag hade varit så upprörd hela förmiddagen att jag var alldeles svettig. Inte bra.
Så hem och fira Nora som fyller 11 i morgon men jag jobbar sent så vi firade henne idag istället. Hon fick sin efterlängtade mobil (hennes julklappsmobil har gått hädan) så hon var nöjd, men naturligtvis var det inte bra det heller för hon och Daniella drabbade samman i världens gräl och jag är INTE på humör för det efter den här dagen så jag funderar faktiskt på att säga upp mig som mamma! Pronto!
Tacka vet jag att stå i stallet och pussa på en varm häst istället…
Om inte Stefan var borta ikväll skulle jag åka dit och gosa med Sara istället för att vara här och behöva höra dem bråka.
*BLÄÄÄÄÄ*
Dessutom är jag fortfarande sjuk och ska jobba 8-17.30 i morgon så jag tror att ett varmt bad och tidig sänggång är vad jag behöver. Och snälla barn…

One comment on “Vilken soppa!!!

  1. Gör det. Deklarera högt och tydligt att du säger upp dej som mamma………..
    Gör det ikväll och låt barnen sköta sej själva imorgon bitti.
    Kan lova dej reaktioner från barnen som du aldrig upplevt innan.
    Pyssla bara om dej jsälv ikväll och sov gott.

Kommentera

