Sadel önskas

Jag (eller Daniella snarare) skulle så gärna vilja ha en riktig dressyrsadel till Trixi. Det ger i alla fall en helt annan känsla när man rider i en sån. Inte om man som Nora mest vill hoppa och ha kul på det viset, men Daniella gillar ju att sitta och pula med dressyren och då är det i alla fall skillnad. Vi fick med en bra sadel till Trixi så det är inte det att vi måste rida barbacka och det är ingen panik, men drömma lite kan man ju få göra…
Men men, just nu rinner pengarna genom fingrarna på mig känns det som för det är så mycket som kostar och jag får ut en struntlön för januari eftersom jag jobbade så lite pga semestern. Men nästa månad blir bra för just nu arbetar jag ju alla Pernillas tider eftersom det är hennes tur att ligga på stranden och glassa så jag klagar inte och får ut mer pengar nästa månad.
Snart kommer hovslagaren igen, försäkringen för hästarna blir extra stor nästa månad för Agria drog inget för Trixi för januari, lite extra lull-lull har man ju varit tvungen att köpa till i ponnystorlek…. Det är typiskt att Trixi och Sara inte kan dela saker förutom träns där båda har stl cob. Sara har cob/full i allt och jag antar att Trixi har ponny för hon är så pass mycket mindre.
Nora red på ledigtiden i ridhuset idag och de är så fina ihop! De börjar verkligen hitta varandra nu och det ser så trevligt ut. Nu har hon slutat kicka bakut när man ställer krav på henne också 🙂 *haha*
I morgon har jag stallet och på lördag ska jag hinna rida lite tänkte jag för på söndag har Daniella har dressyrträning inför klubbtävlingen nästa helg. Hon ska ge sig på L:A1 så det kan bli spännande. Ev tänkte hon vara med på Trixi också i typ L:C bara eller så, mest för att känna på henne lite men vi får se.
Sara är verkligen så ljuvlig och jag har lite dåligt samvete för att så mycket tid går åt till Trixi nu i början innan jag vågar lämna ungarna helt med henne och allt ansvar, men det blir bättre när jag inte känner att jag måste övervaka dem längre. Såklart har det nyhetens behag med en ny ponny, men Sara är alltid Sara och hon är min bästis. ALLTID!

Nu är det läggdags för jag öppnar i morgon bitti och har då telefonmöte med min utbildning direkt så det är kanske bäst att vara någorlunda pigg…
Suss gott!

Kommentera

