Lång natt – och dag…

Det har varit en lång dag…. och en väldigt lång natt…
Emilia vaknade i går kväll precis när jag gått och lagt mig och kräktes. Jättekul! Inte.
Hon fick ligga inne hos mig och Stefan fick flytta ut på kontoret och sen sprang jag
med henne hela natten. Hon somnade mellan omgångarna men jag vågade ju inte somna för då kanske hon inte skulle vaknat när det var dags så jag ägnade mesta delen av natten till att ligga och vakta henne. Jag var så trött att jag knappt visste vad jag hette i morse…
Milla skulle ju ridit på lektion idag, men vi fick ringa och avboka såklart så hon var lite ledsen.
Tur att hon red både Sara och Trixi igår när hon var med i stallet i alla fall 🙂
Daniella och jag började dagen idag när jag släpat mig upp med att åka till stallet och släppa Sara i ridhuset för igår när vi skulle rida så var hon helt galen! Hon bockade och kickade och härjade så jag höll på att hamna i väggen mer än en gång. Till slut hoppade jag av och vi lät henne springa och JÄKLAR vad hon sprang!!! Hon skenade runt i säkert tio minuter utan att man ens behövde jaga på henne. Snacka om överskottsenergi!
Eftersom Daniella skulle ha dressyrträning idag inför tävlingen nästa helg då hon ska rida LA:1 så var det ju ganska viktigt att ponnypluttan gick att sitta på. Hon var JÄTTEFIN på träningen efter att hon varit hemsk på framridningen *haha* Då var hon dumdryg och tjurig men när de sen red hela programmet så var hon bara mjuk och härlig och gjorde sitt bästa. Duktiga tanten!!!

Nora hoppade Trixi för första gången igår också och de var SÅÅÅÅ himla duktiga bägge två!
Trixi är en himla bussig liten häst som verkligen försöker och gör sitt bästa och de trivs så bra ihop.
Vi gjorde inget avancerat, men satte upp två små hinder som blev en liten bana med tre språng, mest för att se att Nora kunde kontrollera henne och styra före och efter hindren och det gick galant! De kan nog bli ett fint team så småningom. Nora vill så gärna vara med på klubbtävlingen den 14/3 och jag sa att det är ok om hon börjar lite sansat. Kanske en 50-cm clear round eller så bara för att känna på. Vi får se, men hon är suuuuugen… 😉

Jag har faktiskt hunnit med att åka till Maxi och storhandla också på kvällen, så fatta att jag måste sova nu…

Nu är det läggdags för jag är dödstrött. Natti!

Kommentera

