Nya vänner

Trixi har äntligen fått en kompis!
Det har kommit en ny häst – ett halvblodssto – till stallet och den ville inte heller gå ensam i fålla så idag släppte vi ihop dem i ridhuset och det var inte så upphetsande direkt. De glodde mest på varandra, sniffade lite och Trixi rullade sig i ett hörn.
När vi tog ut dem i nya hagen tillsammans blev det lite mer action, de rusade runt och bockade och lekte och de kan nog bli riktigt goda vänner så småningom när de bestämt vem som leder ordentligt. Jag trodde att Trixi som är så totalt matgalen skulle förse sig med lunch-höet först, men där var det Bella som klev fram och tog första högen medan Trixi stod bredvid och nästan hoppade på stället för hon var så hungrig 🙂
Jag åker tillbaka till stallet i kväll igen när jag slutat jobbet för Nora ska rida och det är alltid trevligt att vara där. Då kommer Emilia med också och hon är så kär i Trixi och hon brukar få skritta fram eller skritta av henne ibland. Då är hon såååå stolt!

Nora ska vara med på hoppträningen på fredag och hon lääääängtar tills dess. Det blir inget avancerat så här i början utan mest att hon kan styra och kontrollera tempot, sen kan man så småningom gå över till mer knepiga och högre banor.
Vi har satt igång Trixi ganska långsamt med mest joggande i början och det märks redan att hon orkar mer än hon gjorde när hon kom. Dessutom driver hon inte med tjejerna längre utan gör sitt bästa och ser så himla trevlig ut att jag blir ridsugen själv.

I eftermiddag blir det jobb för min del så nu ska jag gå och piffa till mig lite så jag kan gå ut bland folk. Man är inte så snygg i stallet direkt 😉

av saraconnemara Postat i Trixi

Kommentera

