Nu e vi på gång igen

Nu har vi börjat sätta igång Trixi och hon känns helt ok – inte varm, inte öm, inte halt på flera dagar så nu känns det som om hon kan börja ridas igen. Daniella red lite igår och efter ett par dagar med bara skritt och lite trav så lade hon in några galoppfattningar och det gick FORT
🙂
Trixan blev så glaaaad över att få springa så det var svårt att få stopp på henne men hon höll sig i alla fall på marken. Inga luftsprång eller bakutsparkar som hon ibland kan skicka ut annars.
Hon är ju så fruktansvärt söt den där lilla tösen! Så otroligt ”flickig” – kunde inte vara något annat än en tjej. Hon har så mild uppsyn och är så pussig och kelen. Dock är hon inte lika rolig runt mat för då kan hon vara riktigt grinig och lägger öronen bakåt och vill stå ifred. Går man in till henne i boxen när hon har mat där så händer det att hon kör huvudet i magen på en och man blir utskjutsad.

I går var Stefan och jag och kikade på bilar. Vi behöver byta bort den stora som vi aldrig utnyttjar fullt ut och min gamla hink som jag har som stall- och dra-släp-bil som håller på att rasa. Istället vill vi ha en liiiiiten bil som Stefan kan pendla till Linköping i och som drar typ 0 liter bensin(den stora som han sitter och åker i nu drar 1,3 liter/mil) och en halvstor bil till mig som jag kan dra släpet med utan att vara orolig över om jag ska komma upp för backarna eller få stopp och som rullar och går och jag är säker på att komma från punkt A till punkt B utan problem. Så är inte fallet nu. Det är otaliga reparationer och märkliga ljud hela tiden som gör att det alltid känns lite osäkert. Jag är trött på det nu.
Vi har nog hittat två bilar vi är intresserade av så detta är troligen ganska snart åtgärdat. Känns skönt att ha tagit tag i det här.
Nu är det bara datorn som måste bytas också för den här som jag skriver på nu är sååååååååå seg och stänger ner webläsaren av och till utan anledning så man måste börja om hela tiden. Väldigt irriterande i längden. Nästa dator blir bara MIN men knepigt lösenord och ingen MSN (det gör den ointressant för ungarna). Jag ska inte släppa in NÅGON i den och bara ha sånt JAG vill ha i den. Då får jag skylla mig själv om det kommer in skit i den och den dör. Jag vet inte vad ungarna gör, men så fort de använt datorn så blir den seg, slö och konstig och det kommer upp en massa saker man inte vill ha.
Kanske ska dröja några dagar dock med att tjata om det här för nu kommer det ju att kosta en slant att byta bilar, så det känns som att det inte är läge riktigt just nu… 😉

Kommentera

