Långa dagar med mycket gjort

Igår var en lång dag. Dock gav den resultat för nu har vi äntligen köpt en ny bil! Jag måste skrota min gamla hink som jag åker i nu för jag hatar att inte veta om jag kommer fram eller ej.
Nu är i alla fall en ny (-are) bil införskaffad och jag känner mig nöjd. En Ford Focus Flexifuel combi ’07 som är lite större och starkare än den jag har men inte jättestor – bara lagom att dra släpet upp för Getåbacken till betet på somrarna 🙂 Snygg och fräsch och det känns som om jag fick det jag ville med till den till ett bra pris.
Jobbade lång dag igår men var ledig idag. Eller ledig och ledig – det finns alltid massssssor att göra i alla fall. Emilia är bjuden på två kalas på lördag och vi har varit i stan och köpt presenter idag och ätit lunch.
Sen åkte vi till stallet för Daniella skulle vara med på extra dressyrträningen för Jennifer med Sara. Milla var med och jag hade tänkt köra hem henne senare men hon vägrade. Hon trivs i stallet men börjar nästan bli så tjenis med alla att hon är för jobbig. Ibland måste även hon dämpa ner sig, men hon ser ju inte det.
Hur som helst – idag har Trixi vilat. Jag ledde henne i ridhuset en stund och släppte henne sen lite. Hon blev helt som galen och sparkade och härjade och hade hur kul som helst och ville INTE bli infångad (men prassel i fickan kunde inte den lilla hungriga ponnyskrutten motstå *haha*).
Orkade inte laga mat när jag kom hem så det blev pizza för hela bunten idag. Ibland får man fuska… 😉
I morgon går jag också lång dag och åker till stallet på vägen hem. Det är ett skönt sätt att varva ner på efter en jobbdag.


Milla hjälper också till i stallet

Kommentera

