Jösses vilken dag!


Sötaste Twixen

Öppnade i morse på jobbet och såklart började kassan strula reda från början. Seg och långsam och tog bara kort när den själv ville. Naturligtvis strulade den mest när det var många kunder i kö också 😦
Fortsatte sen så hela dagen. Kl. ett hade vi två tjejer som bokat festsminkningar och en som skulle komma halv fyra för en make-up-rådgivning. De första tjejerna kom inte förrän kl. två och påstod att de hade tid då. Inte en chans, men det är ju 600:- in så vi tog dem väl i alla fall trots att de då krockade med min som skulle komma senare. Så sista timmen stod vi och sminkade parallellt samtidigt som vi försökte ta alla kunder så bra som möjligt och dessutom med en väldigt grinig kassa. Vi var helt slut sen – Pillan och jag – och jag som skulle slutat kl 15 kom inte iväg förrän vid tjugo över.
Då var det bara att kasta sig till ett kalas som Emilia var på, hämta henne där och sen vidare med henne (som bytte om till pyjamas i bilen) till nästa kalas… Den ena var kl 14-16 och det andra kl 15-17 så det fick gå lite omlott. Inte lätt att vara populär 🙂
Vidare hem och laga middag (tacogratäng blev det idag) för vi ska till stallet och kvällsfodra ikväll och då passar vi på att rida och mocka och sånt när vi ändå är där.
*PUH* Jag är helt slut. Det är jobbigt att stressa järnet.
I morgon blir det väl lite lugnare hoppas jag för jag är ledig,men ska till Skogslotten med Emilia som ska rida lektion och sedan vidare med Nora på hoppkurs med Trixi.
Ikväll tror jag att det kan passa med ett glas rött till middagen… 😉

One comment on “Jösses vilken dag!

Kommentera

