Hödags

Idag är det dags igen. Det ska hämtas hö till Sara. Hon kan ju inte äta det otroligt kraftiga hö vi har i stallet så jag hämtar eget åt henne. Det är väldigt opraktiskt med en häst som inte kan äta vad som helst utan att riskera att bli dålig, så det var bland det första jag frågade om när vi skulle köpa Trixi – ”hon har väl inte haft fång???”. Hon äter allt och det känns nästan konstigt att ge havre och betfor när man är van att alltid välja bort det.
Nu börjar det i alla fall sina på höskullen och det är vackert väder så det är väl bara att passa på att hämta då. Förra gången var det snöstorm med lappvantar som gjorde höet blött och jösses vad vi slet. Idag känns det som att det kanske kan gå lite lättare. Dock är det 600 kg som ska först in i släpet och sen upp på skullen så jag känner mig såhär ungefär:

Förresten så hittade jag ingen dator igår, men ska ge det en chans till på fredag när jag och Magda troligtvis ska ta med oss småtjejerna och åka till Linköping.

One comment on “Hödags

  1. Stackars dig, men Sara måste ju överleva;o)
    Blev de nån fika nu då?? Snart är veckan slut
    igen. Haha. Hoppas de gick bra med hö hämtningen.
    massa kramar.

Kommentera

