Utflykt och träning

Har tillbringat hela dagen med Magda, Tuva och Emilia i Linköping. Vi har varit på IKEA och på Hööks och lite här och där och jag har storfyndat på Hööks faktiskt!
De hade halva reapriset på en massa roliga saker så jag fick med mig:
Ylletäcke till Trixi, varma ridskor till Emilia till nästa vinter (hon har frusit i vinter), stalljacka till Nora (lite tunnare), 2 par ridhandskar och inläggssulor till ridskorna och allt gick på ca 250:- Helt otroligt!!! 🙂 Så köpte jag riktiga jodhpurs till Emilia. Såna som jag och tjejerna har med stålhätta för hon vill SÅÅÅ gärna ha såna och hon fyller ju år nästa vecka och det och en säkerhetsväst är det hon önskar sig mest av allt.

På kvällen skulle Nora ha hoppträning med Trixi och jag hängde på med Sara som tyckte det var jäääättekul! Hon sprang mest kändes det som men hon hade i alla fall roligt 🙂
Trixi var så duktig och Nora redde ut allt riktigt bra. Hon har inte vant sig helt vid att Trixi hoppar så stort och högt över alla hinder så ibland hamnar de i obalans, men det går bättre och bättre och kommer att bli kalasfint i slutänden. Trixan är ju en sån bussig liten häst som alltid gör sitt bästa och hoppar allt (hon stannar inte ens när Nora blir osäker och inte vill riktigt) och hon hjälper verkligen Nora allt hon kan. De har bara inte kommit helt underfund med varandra ännu men sånt tar ju alltid ett tag så jag är övertygad om att vi valt rätt ponnyskrutt. Hon är ljuvlig helt enkelt och Nora är KÄÄÄÄÄR – även när de inte är överens.

Nu orkar jag inte längre utan måste däcka i soffan 🙂
Fast först måste jag maila IKEA och se till att den hemska, otrevliga, spydiga surkärringen på deras lekhus där man kan lämna barnen medan man handlar inte har något jobb i morgon. Jag finner mig inte i vilken behandling som helst – speciellt när jag är trevlig själv 😉

Lämna en kommentar