Dagens visa

Jag satt och sökte lite på Spotify och hittade gamla låtar med Ultravox från början av 80-talet och JÖSSES vad många minnen de för med sig… När dessa låtar kom gick jag i åttan-nian och livet lekte och vi hade så himla roligt. Jag ska inte gå in på exakt vad de för med sig, men jag kan säga så att jag fortfarande kan känna känslan man hade i magen på den tiden och jag lääääängtar tillbaka till epa-traktorerna med rött ludd inne i, plankning in i Hallstahammars Folkets Park för att se Europe innan de var kända, syntmusiken, nötcrème för 50 öre, movieboxarna, olycklig kärlek, lycklig kärlek, häxblandningar som man blev dösjuk av, hänga vid gungorna i lekparken och tjuvröka…. Ja, herregud vad mycket som hänt sen dess. Jag vill inte vara 15-16 igen, men det var en helt otroligt härlig tid…
Ultravox ska ut på reunion tour nu under våren och jag vill, vill, vill återuppliva gamla minnen den 28 april på Berns!!!!!!!
Håll tillgodo med lite musik från förr 😉

Vienna

Hymn

Reap the wild wind

Kommentera

