Stoooor!

Emilia fyller 5 år i morgon! Det är inte klokt vad fort det går. 2005 var den 26e mars påskafton så hon är vårt lilla påskägg som kläcktes då.
Hon är en duktig hjälpreda i stallet numera och älskar att hjälpa till och fodra – höpåsarna är hennes grej att hälla in till hästarna medan jag ger hinkar och byttor. Hon gör alltid Saras och Trixis hinkar och att gå upp på skullen är också kul för medan jag fyller IKEA-påsar med hö så hoppar hon i löshöet. Urkul!!!
Duktig:

Lite mörkt på skullen men kuuuuul i höet:

Själv red jag lektion på Sara idag och Nora hade Trixi. Det tränades skänkelvikningar. Gud, vad Nora och Trixan är duktiga – det gick som ingenting! Själv hade jag lite problem med Sara som inte vill fatta höger galopp och helst står och bockar på stället när jag säger att vi ska galoppera. Dessutom var hon dörädd för allting på läktaren idag! Hon brukar väl aldrig uppröras över nåt, men idag for hon iväg som ett jehu genom ridhuset när någon skramlade med en nyckelknippa! VA!?!?!? Jag vet inte om hon är såhär knäpp för att hon fäller så våldsamt – förra året hade vi också lite problem i och med fällningen (jag borstar ur ett helt föl varje dag nästan), så jag avvaktar nog lite och ser om hon blir normal i huvudet igen. Annars misstänker jag att hennes rygg spökar lite igen och då blir det Eskilstuna och Håkan Lundell som fixat henne ett par gånger förut.
Daniella är anmäld till L:A på söndag med henne, men vi får känna hur hon känns på lördag om hon ska vara med eller om hon står över…

Kommentera

