Lönehelg

Jag skulle inte ha jobbat idag, men Lisa är sjuk så jag går heldag både idag och i morgon. Hela helgen med andra ord. Lönehelg och vi gjorde den bästa lördagen på hela året så det var kul att jobba även om det innebar att jag missade Emilias kalas med faster och kusiner och mormor och så… Men ibland måste man ställa upp, så är det bara. I morgon ska ju Daniella tävla men hon har strukit sig på Sara i L:A1 för Sara är tjurig och då är det ingen idé, så det blir en L:B1 på Alfons istället.
Jag kan ju inte vara där då heller precis som förra gången hon tävlade – då var jag ju så himla sjuk att jag inte stod upp och i morgon står jag på jobbet… Jaja, jag ställer upp så mycket jag kan annars. Alltid.

Satt i bilen och lyssnade på radio nu ikväll och de spelade Rakt över disc med Clabbe. Det lät EXAKT som mina blandband som jag hade när jag var typ 13-14 år och spelade i min kassettradio. Sån nostalgi att jag nästan inte ville gå ur bilen. Det var Donna Summer, Modern Talking, Earth wind and fire och så den här låten:

Kommentera

