Tur i oturen

Jag har till slut nästan avslutat mitt arbete som ska vara inlämnat i morgon och som ska redovisas på fredag. *puh* Det handlar om siffror och nyckeltal och sånt och jag och siffrorna är inte bästa vänner på något sätt. Jag klarar inte av siffror! Alltså – jag kan hantera dem men tycker det är så vansinnigt tråkigt att jag skjuter på det så länge jag kan och det får jag ju äta upp nu… Just nu t.ex. så borde jag ju skriva klart och maila in allt jag gjort, men gör jag det? Näpp!

Nora ringde mig på jobbet och sa att Trixi hade tappat en sko. Igen. Hon hade blivit lämnat ensam i hagen en liten stund när de tog in hennes kompis Bella och blivit totalt GALEN! Hon skenade runt och bockade och sparkade och skrek och lyckades väl då dra av dojjan såklart. Jag ringde Clasis och det visade sig att han var på ingång i alla fall och att jag missat tiden. Snacka om timing! Så nu är både Sara och Trixan med nya silverskor och vi har bokat en ny tid i början på juni men då får han komma ut till oss på betet.


Trixan tramsade och härjade medan de nya skorna kom på plats – inte så att hon var omedgörlig, men hon visade med all önskvärd tydlighet att det inte var vad hon hade lust med. Hon var grinig, sur och allmänt dryg tills hon reste sig rakt upp och kastade sig framåt i ett sista desperat försök att få göra något roligare. Stå stilla i flera minuter – herregud!!! Det är inte hennes grej, och så hänger hon liksom upp huvudet i grimman när hon står i stallgången – det ser helt sjukt ut.
Sara är lite mer cool och står med öronen rakt ut och ser ut som en gammal älg… Booooring liksom… inget att bli upphetsad över. Bara småtöser som håller på sådär såg hon ut att tänka.

Nä, nu SKA jag ta tag i mitt liv (eller mina siffror kanske…).

Kommentera

