Övningskörning och annat…

Vaknade i morse och det SNÖADE!!! Vad är detta!?!?!? Nu ska det bli sommar och inte vinter igen! Jag vill inte!!!
Ägnade hela förmiddagen åt att backa in i parkeringsfickor på parkeringen på COOP och CityGross med Magda som ska köra upp på torsdag. Gick väl sådär i början men sen fick hon kläm på det 🙂
Vidare till stan och in på jobbet för ett litet möte med vår butikschef. Inget allvarligt – mest stämma av läget och det är bra att göra ibland.

På kvällen hade Nora Trixi på hopplektion och det gick jättebra! De är så duktiga bägge två.
Själv kom jag på i sista sekunden att jag nog skulle rida tanten för hon var ju så himla tråkig härom dagen när jag red och idag kände jag igen min häst igen! Vilken tur! Hon var mjuk och fin redan från början och hade inget tjafs för sig i galoppfattningarna. Fattade höger galopp nästan varje gång jag bad henne och kunde samla ihop sig i kort, kort galopp så det kändes kalas. Ska ringa Lisbeth och boka ny träningstid för Daniella för hon kan inte träna på Lilla Hageby på måndag eftersom jag jobbar då. Det är inte långt kvar till tävling nu ju så det kanske är läge att lägga på ett kol.
Daniella har inte kunnat rida på ett par dagar för hennes ena knä är svullet och blått efter att hon smällde det i ett hinderstöd när hästen hon red i måndags sprang vid sidan av hindret. Har vi tur kan hon rida ordentligt till helgen…

Häpp!

One comment on “Övningskörning och annat…

Kommentera

